1
استادیار و عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی
2
دانشپژوه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین رابطه بین هوش شایستگیهای مدیران با رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ولایت بامیان در سال تحصیلی 1400 99 است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران و معلمان و دانشآموزان ولایت بامیان در سال تحصیلی 400 99 تشکیل میدادند که با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 181 معلم و 384 دانشآموز به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای شایستگیهای عاطفی اجتماعی آلن ومییر و رضایت شغلی استمپس و پدیمونت و پیشرفت تحصیلی استاندارد استفاده گردید. دادهها با استفاده از روشهای آماری همبستگی پیرسون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که (1) بین شایستگیهای مدیران و رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. (2) متغیرهای شایستگی مدیران و رضایت شغلی معلمان در سطح ۰۴/۰ پیشبینی کننده پیشرفت تحصیلی میباشند.
کارآمد, حسین و جعفری, غلامحسین . (1401). رابطه بین شایستگیهای مدیران با رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دروس دینی دانشآموزان در ولایت بامیان. معارف اسلامی و علوم تربیتی, 8(16), 97-127.
MLA
کارآمد, حسین , و جعفری, غلامحسین . "رابطه بین شایستگیهای مدیران با رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دروس دینی دانشآموزان در ولایت بامیان", معارف اسلامی و علوم تربیتی, 8, 16, 1401, 97-127.
HARVARD
کارآمد, حسین, جعفری, غلامحسین. (1401). 'رابطه بین شایستگیهای مدیران با رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دروس دینی دانشآموزان در ولایت بامیان', معارف اسلامی و علوم تربیتی, 8(16), pp. 97-127.
CHICAGO
حسین کارآمد و غلامحسین جعفری, "رابطه بین شایستگیهای مدیران با رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دروس دینی دانشآموزان در ولایت بامیان," معارف اسلامی و علوم تربیتی, 8 16 (1401): 97-127,
VANCOUVER
کارآمد, حسین, جعفری, غلامحسین. رابطه بین شایستگیهای مدیران با رضایت شغلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دروس دینی دانشآموزان در ولایت بامیان. معارف اسلامی و علوم تربیتی, 1401; 8(16): 97-127.