سلامت سازمانی که به معنای توانایی سازمان برای انجام وظایف بهطور مؤثر و پایدار است یکی از گویاترین شاخصهای اثربخشی سازمان است. سازمانهای آموزشی بهعنوان رکن اساسی در توسعه و پیشرفت همهجانبه در هر جامعهای، وقتی میتوانند بهصورت شایسته و مطلوب ایفای وظیفه کنند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند که ازلحاظ ساختاری، خط و مشی و رویهها و پویایی سالم باشند تا موجب انگیزه و علاقهمندی به کار را در کارکنان خود به وجود آورده، روحیه آنان را بالابرده و اعتمادشان را افزایش داده و از این طریق اثربخشی خود را بالا ببرند. روش پژوهش تحلیلی- توصیفی است که عوامل زمینهساز سلامت سازمانی سازمانهای آموزشی را با استناد به منابع اسلامی مورد تجزیهوتحلیل قرار داده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که سلامت سازمانهای آموزشی تحت تأثیر عواملی مانند منابع مالی سازمان، محیط فیزیکی سازمان، سبکهای مدیریتی، ویژگیهای معلمان، اخلاق حرفهای و فرهنگسازمانی قرار دارد که شناخت درست این عوامل و تقویت آنها میتواند نقش مهم و حیاتی در ایجاد سلامت سازمانی داشته باشد.
شریفی نیا, محمد و صالحی, ابراهیم . (1402). عوامل زمینه ساز سلامت سازمانی سازمان های آموزشی با تأکید بر منابع اسلامی. معارف اسلامی و علوم تربیتی, 9(18), 59-85.
MLA
شریفی نیا, محمد , و صالحی, ابراهیم . "عوامل زمینه ساز سلامت سازمانی سازمان های آموزشی با تأکید بر منابع اسلامی", معارف اسلامی و علوم تربیتی, 9, 18, 1402, 59-85.
HARVARD
شریفی نیا, محمد, صالحی, ابراهیم. (1402). 'عوامل زمینه ساز سلامت سازمانی سازمان های آموزشی با تأکید بر منابع اسلامی', معارف اسلامی و علوم تربیتی, 9(18), pp. 59-85.
CHICAGO
محمد شریفی نیا و ابراهیم صالحی, "عوامل زمینه ساز سلامت سازمانی سازمان های آموزشی با تأکید بر منابع اسلامی," معارف اسلامی و علوم تربیتی, 9 18 (1402): 59-85,
VANCOUVER
شریفی نیا, محمد, صالحی, ابراهیم. عوامل زمینه ساز سلامت سازمانی سازمان های آموزشی با تأکید بر منابع اسلامی. معارف اسلامی و علوم تربیتی, 1402; 9(18): 59-85.